Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2020.03.31. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

Köszi szépen! Alig egy hete publikáltuk, és máris felbecsülhetetlen értékű visszajelzéseket és kérdéseket kaptunk tőletek az autokasszáról! Így rögtön össze is gyűjtöttük a legfontosabbakat ezek közül, és persze a hozzájuk tartozó válaszokat is

Tudj meg még többet legfrissebb innovációnkról, ami a fintech-szcéna első 2017-es nagy bejelentése volt!



1. „Tényleg több óra adminisztrációt megspórolhatok vele naponta?”

Ez durva, viszont saját tapasztalat: a Számlázz.hu-t üzemeltető kft. a tesztüzem eleje, vagyis hónapok óta használja a szinkronizációt. Mivel sok ügyfelünk van, ezért hatalmas adminisztrációs teher gördült le a vállunkról: pénzügyi munkatársunk munkaidejéből konkrétan NAPI NÉGY MUNKAÓRÁT takarítunk meg az autokassza használatával! Tudjátok, mennyivel értékesebb dolgokkal foglalkozhat helyette? Nagyon sokkal!
Persze nem minden magyar vállalkozás rendelkezik 38 000 regisztrált felhasználóval (jó, most nem büszkélkedni akarunk, csak úgy mondtuk…:), ezért ilyen tetemes adminisztrációs terhet sem mindenki tud letenni, de a többség (a megkérdezettek 66,7%-a, ők már használják az autokasszát) heti 1-4 óra megtakarításról referált.
Írd meg kommentben, neked hány óra megtakarítást jelent majd az autokassza használata?

Mit gondolsz, hetente átlagosan hány órát takaríthatsz meg az adminisztratív feladataid automatizálásával?
(Forrás: autokassza használati kérdőív, Számlázz.hu)

2. „Van olyan eset, amikor a rendszer mégsem tud automatikusan párosítani?”

Igen, ha például az utalás közleményében nem stimmel pontosan a számla/díjbekérő száma, vagy a számlán/díjbekérőn szereplő rendelésszám, akkor kézzel kell párosítanod mindazokat a tételeket, amelyek az automatikus párosítások után megmaradtak “páratlanul”. Jó hírünk van azonban, több is! Egyrészt a rendszer öntanuló, vagyis beépített intelligenciával is rendelkezik, másrészt mi magunk is “tanítjuk”.

“HA a Számlázz.hu-ba érkező átutalás nem tud automatikusan ‘párosodni’ a fiókban levő számlával/díjbekérővel MERT üres az átutalás közlemény mezője, és EMIATT a banki átutalást kézzel kell párosítani a számlával, AKKOR a Számlázz.hu automatikusan küldhetne erről egy informáló/edukáló emailt a vevőnek, hogy legközelebb legyen kedves a számlaszámot beírni az átutalás közleményébe.”

A felvetés, amelynek ti adtátok az ötletét, megvalósítható! 🙂 A továbbfejlesztés folyamatosan zajlik, és mivel itt egy a hazai piacon teljesen egyedülálló, sőt még európai viszonylatban is igen ritka megoldásról van szó, ezért a kitaposott út helyett a ti javaslataitok alapján lépünk tovább vele.

3. „Már a PSD2 szabványt használja az alkalmazás?”

Nem! A szabvány ugyanis még nem lépett életbe. A Magnet Bank “szuperinnovatív”, hiszen jóval a szabvány megjelenése előtt ők már elkészítették (és felénk megnyitották) az API-jukat, de a hivatalos megnyitás várható dátuma 2018. január. Erről pl. itt olvashatsz többet: 7 dolog, amit nem biztos, hogy tudtál az API-ról

4. „Hogyan garantálható a banki adatok biztonsága? Például mostantól bárki utalgathat a számlámról?”

Természetesen nem lehet utalni, ez egyirányú adatáramlás – egyelőre. De a leendő PSD2 interfészről még nincsen publikus infó, az még bármilyen lehet!

Fel szokott még merülni kérdésként, hogy a tranzakció-történet mennyire érzékeny adat. Ezzel kapcsolatban pedig azt szoktuk mondani, hogy „amíg a posta milliószám kézbesít banki kivonatokat sima borítékban, normál küldeményként, addig nincs miről beszélgetni.”

5. „Milyen bankokkal várható következő fejlesztés?”

Külön köszönjük a visszajelzéseiteket azzal kapcsolatban, hogy mely bankokban látnátok szívesen következőként az autokasszát. Rengeteg tippet kaptunk!
VISZONT: ezzel kapcsolatban még nem tudunk információt adni.
Természetesen szeretnénk, ha előbb-utóbb minden felhasználónk hozzáférhetne az autokassza funkcióhoz, függetlenül attól, hogy hol bankol, de ezek a jövő megállapodásai és fejlesztései, haladjunk lépésről lépésre.

6. „Hogyan tovább autokassza?”

Készülünk arra, hogy a “tanuló szoftver” elgépelt azonosítókkal, hibás tranzakció-számokkal, és akár az összes hazai bankkal is működőképes legyen. Másfél éven belül a bankoknak kötelező lesz megnyitni a tranzakciós rendszereiket a sztenderd API-kkal, így ez egy teljesen reális célkitűzés.

7. Mi a legjobb az autokasszában, magán az adatszinkronon kívül?

Az, hogy automatikusan megcsinálja helyetted díjbekérő alapján a számlakiállítást! 🙂 Igen, ez van, ez létezik, erre képes az autokassza. Mi a menetrend?

1. Kiállítod a díjbekérőt és elküldöd a vevődnek.
2. Erre a vevőd átutalja az összeget,
3. ami megérkezik a folyószámládra.
4. Ekkor az adat megérkezik a számlakibocsátó fiókodba, és “párosodik” a díjbekérővel.

FIGYELJ: ekkor tökéletesen automatikusan a következő dolgok történnek:

5. A díjbekérő alapján kibocsátjuk a számlát.
6. A frissen kibocsátott számlát kifizetettre jelöljük.
7. A számlát elküldjük a vevődnek emailben,
8. végül a díjbekérőt töröljük.

Tudtad, hogy nálunk az e-számla mindössze 6 Ft/db?
Tudtad, hogy a regisztráció ingyenes?
Tudtad, hogy most azonnal te is e-számlázhatsz?

KIPRÓBÁLOM MOST