Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2020.06.18. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

Elkerülhető-e az online pénztárgép vásárlásával és üzemeltetésével járó költség és macera? Véleményünk szerint igen (de feltétlenül konzultálj könyvelőddel is).

Járjuk körül picit a kérdés elméleti, és nagyon a gyakorlati oldalát.

1. Dönthetsz úgy, hogy minden vevődnek számlát adsz, nem pedig nyugtát.

2. Nyugtát csak abban az esetben kell adnod a vevődnek, ha nem adsz számlát.

3. A számlakibocsátás esetén két dologra kell odafigyelned.

3a. A szolgáltatás előtt el kell kérned a vevő nevét és címét, mert ezt a két adatot szerepeltetned kell a számlán. Ha ezt elmulasztod, akkor a kibocsátott számlád nem lesz érvényes, és az adóhatóság megbüntet. Az ügyfeled által mondott nevet és címet nem kell ellenőrizned. Tehát ha a vevőd éppenséggel adóellenőr, és azt mondja, hogy őt Miki Egérnek hívják, nyugodtan bocsásd ki a számlát erre a névre (de kell a címe is!).

3b. Heti rendszerességgel (csütörtökönként) be kell küldened a NAV felé az elmúlt héten kibocsátott számláid adatait. Ezt az Ügyfélkapun keresztül tudod megtenni te magad vagy a könyvelőd. Ha a Számlázz.hu-t használod, akkor a kibocsátott számláid adatait nem kell begépelned az Ügyfélkapun, mert a Számlázz.hu-ból letöltheted azt az adatfájlt, ami közvetlenül betölthető az Ügyfélkapuba.

UPDATE: 2015. január 1-től nem heti, hanem havi rendszerességgel kell beküldeni az adatokat:

„A számla kibocsátásának keltét alapul véve naponkénti bontásban, havonta, a tárgyhónapot követő hónap 15. napjáig, elektronikus úton kell megküldeni az állami adóhatóságnak.”
2015. január 1-jét követően emellett az adóalany a pénztárgéphasználat-köteles tevékenységei után kibocsátott számláiról már akkor is köteles lesz adatot szolgáltatnia, ha egyébként nyugtát is kiállít.

Még jobb hír, hogy a Számlázz.hu esetén adhatsz csak olvasási hozzáférést a könyvelőd részére. Ez azt jelenti, hogy az adatfeltöltést akár ő maga is el tudja végezni anélkül, hogy téged “zaklatna”.

4. Számlakibocsátásra rengeteg számlázószoftvert találsz a neten. Mindegyik megfelel a célnak, de a szoftver használatának kezdetét be kell jelentened az adóhatóságnak. Erről részletek itt: Számlázók bejelentése kisokos.

5. Nézzük a szükségleteket és a költségeket!

A Számlázz.hu használata pofonegyszerű, akár laptopról, akár tabletről jelentkezel be, akár mobilalkalmazásunkat használod.

El kell döntened, hogy papíralapú számlát bocsátasz ki, vagy elektronikus számlát.

Papíralapú számla esetén értelemszerűen szükséged van egy nyomtatóra, amivel a számlát kinyomtatod (és odaadod a vevődnek).

Ha e-számlát adsz a vevőidnek, akkor a vevő nevén és címén kívül az emailcímét is el kell kérned. A Számlázz.hu esetén egy e-számla kibocsátása ugyanolyan egyszerű, mint egy papíralapú számla kibocsátása, de a számlázás végén a rendszer bekéri tőled a vevő emailcímét, ahová automatikusan elküldi a számlát. Fontos kitétel, hogy a vevőd elutasíthatja az e-számla befogadását, és kérhet tőled papír alapú számlát.

A NAV pénztárgép feladás funkció #start, #digital és #profi csomagunkban érhető el, a szolgáltatáscsomagok és az e-számla darabárait a csomagok és árak oldalon hasonlíthatod össze.

Részletes információ a jogi háttérről itt.

Részletes információ a számlák NAV felé történő adatszolgáltatásáról.

Számlázási fiók regisztrációja fél perc alatt: KATTINTS IDE.