Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2019.12.30. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

Milyen a világ legegyszerűbb webáruháza?

Tudtad, hogy ha a webáruházadban csak néhány (de annál értékesebb) termék kapható, akkor a legegyszerűbben a Számlázz.hu-val építheted fel internetes jelenléted? Ebből a cikkből nem csak a technikai lépéseket sajátíthatod el, de vázoljuk a teljes üzleti folyamatot is, amely mentén vállalkozásod működhet. Az pedig csak hab a tortán, hogy mindez valóban fillérekből megvalósítható…

Vegyük példaként ezt a webáruházat, ahol Müller Péter könyveit lehet megvásárolni nagyon egyszerűen és nagyon gyorsan. Hogyan működik egy ilyen webáruház? Hogyan építhető fel könnyedén a Számlázz.hu segítségével?

Maga a webáruház egyetlen oldalból áll, ahol megtekinthetők a termékek, továbbá megadhatók a mennyiségek, továbbá a számlázási és szállítási adatok.

A vásárlási/üzleti folyamat részletesen

1. A vevő a kiválasztott termékeket összegyűjti a kosarában.

2. A megrendelés elküldése előtt megadja a számlázási adatokat és emailcímét.

3. Megnyomja a [ Megrendelem ] gombot.

4. Ennek hatására a webáruház egy díjbekérőt készít a Számlázz.hu rendszerében.

5. A Számlázz.hu a díjbekérőt elküldi emailben a vevőnek.

6. A díjbekérő megjelenik a számlakibocsátó fiókodban, tehát folyamatosan látod, hogy mennyi „nyitott” megrendelésed van.

7. A vevő a kapott emailben a kifizetem feliratra kattint, ezzel átkerül a Számlázz.hu által biztosított online fizetési felületre.

8. Ott kiegyenlíti megrendelése összegét (bankkártyával, vagy akár átutalás indításával).

9. A kiegyenlítés pillanatában a Számlázz.hu a díjbekérő alapján elkészíti az e-számlát, amelyet
azonnal el is küld a vevőnek. A fizetés tehát megtörtént. 🙂

10. Folyamatosan figyelemmel kell kísérned számlakibocsátó fiókodat: azt látod, hogy a leadott megrendelések (4. pont) díjbekérőként jelennek meg a fiókodban. A fizetés pillanatában pedig ezek a díjbekérők „átalakulnak” számlákká (9. pont).

11. A te feladatod: a számla megjelenését követően minél hamarabb postázni a terméket vevőd részére – hiszen a fizetés és a számlázás már megtörtént.

Konkrét teendők az induláshoz

Milyen feladatokat kell végrehajtanod ahhoz, hogy a fenti működési modellű webáruházat elindíthasd?

1. Szükséged van egy Számlázz.hu-s számlakibocsátó fiókra, és ott E-számla díjcsomag előfizetésre. A regisztráció ingyenes, az E-számla díjcsomag havidíja 1 075 Ft+áfa. Részletek itt: /szamla/szolgaltatascsomag

2. Szükséged van egy kártyaelfogadási szerződésre a PayU Hungary Kft-vel. Ezt online, a karosszékedből megkötheted, és nem jár semmilyen költséggel; a PayU Hungary Kft. a bankkártyás fizetésekből von majd jutalékot. Részletek itt: /payu


UPDATE 2016. január 18.: 
Az online fizetési szolgáltatást 2016. januárjától a Simple rendszerén keresztül biztosítjuk.
Online fizetésről szóló friss blogcikkünk:

3. Fel kell építened azt a webáruházat, amelyben a vevőd megtekintheti a megvásárolható termékeket, és azokat megrendelésre tudja jelölni. Természetesen a megrendelést is el kell tudnia küldeni.

4. Egy informatikusnak össze kell kötnie a webáruházat a Számlázz.hu rendszerével olyan módon, hogy a megrendelés elküldésekor a webáruház által indított kérés (adatcsomag) alapján a számlakibocsátó fiókodban létrejöjjön a díjbekérő. Ez a Számla Agent fantázianevű modulon keresztül történik. Ráfordítás igény: 2-3 nap. Bővebb információ itt: /szamla/szamlaagent

Ezt az egészet kitalálni nehezebb volt, mint megnyitni egy webáruházat. Ugye?

 

Érdekel, hogyan működik a gyakorlatban a Müller Péter dedikált könyveit értékesítő webáruház? Müller Júlia elmesélte nekünk, nézd meg a videót!

Olvasd el a még frissebb posztunkat témában: Hogyan automatizálható a számlázás?

Mire vársz? Kezdd el! Építsd fel! KATTINTS IDE!